خصوصیات افراد یادگیرنده دیداری
- خواننده/ بیننده
- علاقه مند به بررسی، دیدن و شبیه سازی دیداری.
- نیاز به دیدن صورت یا زبان بدن استاد برای درک مطالب.
- دشواری در یادگیری با ارائه کلامی.
- رویاپردازی با یک کلمه، صدا، یا بو و یادآوری یک خاطره و گم شدن در دنیای ذهن.
- یادداشت برداری با جزئیات دقیق.
- تمرکز بر جزییات تصاویر و یادگیری با آموزش تصویری.
توصیه هایی به افراد یادگیرنده دیداری
- در کلاس، محلی را انتخاب کنید که کاملا حالت صورت و زبان بدن استاد خود را ببینید.
- از رنگ برای مشخص کردن بخ شهای مهم کتاب/جزوه استفاده کنید.
- افکار خود را با تصویر ارائه کنید و از نقشه های ذهنی کمک بگیرید.
- از امکانات چندرسانه ای، مانند رایانه،کمک بگیرید.
- در مکانی ساکت و به دور از مزاحمت های صوتی مطالعه کنید.
- برای یادگیری بهتر، اطلاعات را تصویرسازی کنید.
- در یادداشت های خود از نمودارها و جداول کمک بگیرید.
- در کلاس فعالانه شرکت کنید. این کار شما را مشغول و هوشیار نگه می دارد.
- برای حفظ کردن مطالب، آنها را چندبار بنویسید.
- همواره کاغذ دردسترس داشته باشید تا افکار جدید را یادداشت کنید.
خصوصیات افراد یادگیرنده شنیداری
- دقت کردن به لحن، تن صدا و سرعت صحبت کردن، برای درک معنای صحیح هر جمله.
- ترجیح دستورهای کلامی.
- مخالف یادداشت برداری.
- ترجیح گوش دادن و ارائه های کلامی نسبت به خواندن کتاب.
- تکرار مدام مطالب جدید شنیده شده؛ حرف زدن با خود.
توصیه هایی به افراد یادگیرنده شنیداری
- بلند فکرکنید و با خود صحبت کنید.
- در بحث و گفتگوهای کلاس شرکت کنید.
- درباره موضوعات مختلف سخنرانی کنید.
- متن کتاب را با صدای بلند بخوانید. به خصوص وقتی خسته اید.
- از «موزون » کردن جمات و ساختن «یادمان» برای به خاطر سپردن موضوعات کمک بگیرید.
- از ضبط صوت استفاده کنید.
- از قیاس های کلامی ( Verbal Analogy ) استفاده کنید. منظور از قیاس های کلامی، ارتباط بین کلمات می باشد مانند: – مسئله و راه حل (گرسنگی/خوردن) – تضاد (خنده/گریه) – وسیله و کاربرد (کتاب/خواندن) – ترادف (غمگین/ناراحت)
- وقتی محاسبات ریاضی را دستی انجام می دهید، از کاغذهای هم اندازه استفاده کنید تا ستون های نوشته تان یک دست بماند.
- اطلاعات را مرتب تکرار کنید تا به ذهن سپرده شوند.
- بهتر است در جایی از بنشینید که کمتر در معرض محرک های دیداری باشید.
دکتر سید محمدرضا ناظمی
تحصیلی، شغلی، کنکور، برنامه ریزی درسی
حضور: شنبه و چهارشنبه
ساعت: 8 الی 14
رضایت مراجعین
95%
