نیاز به دیدن صورت یا زبان بدن استاد برای درک مطالب.
دشواری در یادگیری با ارائه کلامی.
رویاپردازی با یک کلمه، صدا، یا بو و یادآوری یک خاطره و گم شدن در دنیای ذهن.
یادداشت برداری با جزئیات دقیق.
تمرکز بر جزییات تصاویر و یادگیری با آموزش تصویری.
توصیه هایی به افراد یادگیرنده دیداری
در کلاس، محلی را انتخاب کنید که کاملا حالت صورت و زبان بدن استاد خود را ببینید.
از رنگ برای مشخص کردن بخ شهای مهم کتاب/جزوه استفاده کنید.
افکار خود را با تصویر ارائه کنید و از نقشه های ذهنی کمک بگیرید.
از امکانات چندرسانه ای، مانند رایانه،کمک بگیرید.
در مکانی ساکت و به دور از مزاحمت های صوتی مطالعه کنید.
برای یادگیری بهتر، اطلاعات را تصویرسازی کنید.
در یادداشت های خود از نمودارها و جداول کمک بگیرید.
در کلاس فعالانه شرکت کنید. این کار شما را مشغول و هوشیار نگه می دارد.
برای حفظ کردن مطالب، آنها را چندبار بنویسید.
همواره کاغذ دردسترس داشته باشید تا افکار جدید را یادداشت کنید.
خصوصیات افراد یادگیرنده شنیداری
دقت کردن به لحن، تن صدا و سرعت صحبت کردن، برای درک معنای صحیح هر جمله.
ترجیح دستورهای کلامی.
مخالف یادداشت برداری.
ترجیح گوش دادن و ارائه های کلامی نسبت به خواندن کتاب.
تکرار مدام مطالب جدید شنیده شده؛ حرف زدن با خود.
توصیه هایی به افراد یادگیرنده شنیداری
بلند فکرکنید و با خود صحبت کنید.
در بحث و گفتگوهای کلاس شرکت کنید.
درباره موضوعات مختلف سخنرانی کنید.
متن کتاب را با صدای بلند بخوانید. به خصوص وقتی خسته اید.
از «موزون » کردن جمات و ساختن «یادمان» برای به خاطر سپردن موضوعات کمک بگیرید.
از ضبط صوت استفاده کنید.
از قیاس های کلامی ( Verbal Analogy ) استفاده کنید. منظور از قیاس های کلامی، ارتباط بین کلمات می باشد مانند: – مسئله و راه حل (گرسنگی/خوردن) – تضاد (خنده/گریه) – وسیله و کاربرد (کتاب/خواندن) – ترادف (غمگین/ناراحت)
وقتی محاسبات ریاضی را دستی انجام می دهید، از کاغذهای هم اندازه استفاده کنید تا ستون های نوشته تان یک دست بماند.
اطلاعات را مرتب تکرار کنید تا به ذهن سپرده شوند.
بهتر است در جایی از بنشینید که کمتر در معرض محرک های دیداری باشید.